söndag 25 maj 2008

Stockholm

Igår var jag så oerhört bakfull. Hela dagen gick åt att försöka fokusera. Jag drack tre öl utspridda på hela kvällen och ändå denna enorma bakfylla. Jag trodde att jag sedan länge passerat stadiet där man faktiskt blir full på tre öl.
Det var så trevligt att vandra hem den natten. Hela Götgatan var morgonljus och alla halvfyraragg som stod utanför pubarna kändes inte särskilt jobbiga i sin påträngsamhet. Egentligen var jag mer kroppsligt utmattad än full. Ibland när jag är riktigt trött börjar jag vakendrömma, jag hade alltså inte full kontroll över mina tankar där jag gick längs kajen vid Skanstull och tittade ut över Hammarby Sjöstad. Jag tänkte ut det vackraste blogginlägget jag skulle skriva där jag prisade Stockholms skönhet men när jag vaknade var det som så mycket annat redan borta.

1 kommentar: