måndag 19 maj 2008

Darling.

Just det förresten, jag såg ju Darling. Det var en rätt bra film, rolig men så illamåendeframkallande. Personerna var bara fräsha, ihåliga och elaka. Ytliga bortom allt jag tidigare skådat. Och en naiv fråga dök upp i mitt stilla sinne. Är brats verkligen sådär?
Jag har träffat folk som är lika bortskämda som brats och folk som i någon mån försökt efterlikna brats men aldrig den äkta varan faktiskt. Tänk att min värld är så inskränkt ändå. För mig verkar det osannolikt att den jargong som skildras i filmen existerar men det skulle å andra sidan vara väl magstarkt att göra en sådan film om inte skildringen i någon mån kommer innifrån. Kanske handlar det bara om ett begränsat gäng och inte om kretsarna i sin helhet?
Jag undrar verkligen hur det ligger till egentligen. Det får kanske bära av till Café Opera nästa gång man går ut.

Åh hela det här inlägget låter så korkat men det är inte alltid så lätt att ha koll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar