fredag 9 maj 2008

Knappen.

.




Idag gick Marcus i handarbetsskola hos mamma. Han lärde sig att sy i en knapp och att laga ett hål i fickan och jag lärde mig och jag fäster fel. Det är bra med praktisk jämställdhet. Det kunde ju ha blivit så att Marcus levde ett helt liv utan att kunna sy i en knapp och han skulle alltid bli tvungen att fråga sin mamma eller kanske mig om vi skulle kunna laga hans byxor. Och jag skulle säkert kunna gå ett helt liv utan att lära mig att koppla kablar och så skulle jag alltid bli tvungen att fråga någon om den skulle kunna hjäpa mig att koppla mina kablar (fast inte pappa i det här fallet för han är ingen fena på varken kvinnogöra eller mansgöra, han gillar mest att tänka och prata och sånt). Man känner sig på något sätt alltid så dålig på saker som ingen förväntar sig att man ska kunna. Som att man måste fråga om allt så att det ska bli rätt.
Nej jag måste nog verkligen lära mig meka med grejer och så ska vi köpa broderier ooch brodera tillsammans. (Åh hej sjuttiotal).
God natt och puss


Miriam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar