torsdag 8 maj 2008

Att vara en vara.

Kretsar hela identiteten kring utseende och personligt uttryck i kläderna? Hur mycket av vår tid och kraft i procent kretsar kring konsumtion? Identitetssökandet har fått orimliga proportioner. Eller är det sunt att ägna så mycket tankekraft åt sin egen identitet, sitt eget utseende, sin egen image, sig själv?
Jag blir i alla fall så himla trött på mig själv ibland, ämnet känns så otroligt uttjatat. Bla bla bla jag vill ha det där bla bla bla jag känner så här bla bla bla jag är så sugen på... bla bla bla jag jag jag BLA BLA BLA!

2 kommentarer:

  1. jag håller med, konsumtion är så otroligt tröttsamt. för det mesta vill jag bara krypa in under täcket och säga nej. men ibland skadar det ju inte att känna sig lite fin, trots att man ligger under ett täcke... jag stretar fram i min egen dubbelmoral i den här frågan...

    SvaraRadera
  2. Ja det värsta är att man gärna frossar i det hela för det mesta och man stannar bara upp för att ifrågasätta då och då i några ögonblick av tvivel. Fast jag tänker nog på det ganska ofta och tycker att det är ganska skönt att döva samvetet med lite uppmuntrande shopping.

    SvaraRadera