torsdag 29 maj 2008

Den tjusiga herren.

Igår på tunnelbanan var jag plötsligt omgiven av tjusiga äldre män. Speciellt en man mittemot mig väckte mitt uppseende. Han hade luftigt silvervitt hår, en perfekt struken rosabeige skjorta som fick mig att undra om han också strök på eftermiddagen för säkerhetskull. Över skjortan hade han en ledig, diskret rutad kavaj, på benen svarta byxor med tydliga pressveck och på fötterna satt blankputsade enkla skor. Inte nog med det löste han korsord med flink penna. Han såg framgångsrik men inte gubbslemmig ut.
Vissa damer och herrar i denna åldersklass ser så himla fräscha ut att jag redan börjar längta till ålderdomen (vilket jag väl visserligen alltid gjort en smula va olika anledningar).
Det är hett att vara gammal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar