fredag 28 mars 2008

De går tinningarnas charm.

Igår fyllde min pappa femtiosex år. Jag tror att han känner sig gammal. Under hela min barndom kände jag mig förtryckt på grund av min ålder. Det var jättejobbigt. Det där när man inte riktigt räknas. Man kanske är omtyckt och gullad med men man är liksom inte med på banan. Tänk att man ska behöva genomlida det en gång när man är liten och sedan en gång till när man blir äldre. Och då inte minst som tjej för vi har ju lite kortare bästföredatum, inga grå tinningars charm att tillgå.
Jag är ju dessutom modeintresserad och då verkar det ännu tråkigare att bli äldre. Jag kanske är blind men vart är modebloggarna i övre medelåldern? Och måste alla äldre modeller visa upp byxdräkter och sjalar i härliga färger? Unghetsen tycks i mina ögon vara ungefär i nivå med smalhetsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar