måndag 19 oktober 2009

Hacker

Jag såg Wallander igår. Den handlade om en liten terroristcell vars plan och vision var att få hela det ekonomiska systemet att kollapsa genom att hacka sig in i finansvärldens datorsystem och förstöra dem (ungefär så tror jag).

Jag önskar så himla himla mycket att jag var en fantastisk och mystisk hacker. Jag får hjärtklappning av filmer där någon sätter sig vid en dator, smattrar på tangentbordet och liksom knäcker hela systemet. Jag tänker mig att massa koder regnar i hjärnan på samma sätt som koder regnar över rutan i inledningen till Matrix. Och så genomskådar man alla koder, egentligen hela den digitala världen (och i förlängningen alltings väsen och uppbyggnad) och blir sjukt mäktig.

Åh åh det står högst upp på önskelistan att få bli en sådan där digital gudom!


(mina fingrar darrar lite när jag skriver om det här)

1 kommentar:

  1. Jag har precis köpt sådana där avklippta fingervantar. Det känns grymt när jag sitter framför datorn med dem! Sann hackerfeeling liksom.

    /m

    SvaraRadera