måndag 13 oktober 2008

Jag bad om det, jag fick det.

Hej! Det här är jag glad för: Det har kommit ut en antologi om mansrollen som heter Pittstim (som Fittstim fast med pittar). Jag har inte läst den och kan inte säga med säkerhet att den är bra men det är ändå ett steg i rätt riktning mot att fler och fler vill prata om mansrollen och erkänna att mannen inte är något neutrum från vilket kvinnorollen avviker utan lika mycket en avvikelse från det individuella som vilken roll som helst.
Himla glad blev jag faktiskt.

För övrigt så var det partiledardebatt på TV igår. Jag har hört så många säga om Mona Sahlin att "det vore ju verkligen bra med en kvinnlig stadsminister, synd bara att Mona Sahlin inte är något vidare stjärnskott". Jag har inte kunnat uttala mig tidigare eftersom jag inte sett henne i någon debatt. Men nu måste jag säga att jag tycker att hon var riktigt bra. För första gången kände jag något slags förtroende för Socialdemokraterna.
Men kan inte någon ge Jan Björklund ett väldigt lockande jobberbjudande någonstans där han inte gör så mycket skada? Han är säkert inte den som skulle tacka nej till ett riktigt bra erbjudande.
För övrigt det ju tyckas vara anmärkningsvärt att vi har en regering som hejar lika mycket på Republikanerna som Demokraterna i amerikanska valet.
Seriöst!

4 kommentarer:

  1. finns fittstim att köpa fortfarande? jag har letat runt men ingen verkar ha den... får kanske läsa pittstim istället!

    SvaraRadera
  2. anonym: du kan få låna fittstim av mig!
    kanske känns bra att ha grunderna.

    SvaraRadera
  3. Jag vill också låna fittstim!

    SvaraRadera
  4. Jag undrar om inte jag har ett exemplar någonstans som jag lånade av någon jag minns inte vem och glömde lämna tillbaka, ska leta.

    SvaraRadera