fredag 25 juli 2008

Lundhagen

Det är varmt och kvalmigt. Tandkrämen i badrummet på nedervåningen som jag just borstade tänderna med har en vag och konstig smak. Vi ska gå och bada vid samma strand som jag badade vid under stora delar av min barndom. Miriam gick på Canadagåsbajs och skrek så att alla tittade. Jag satt på huk på bryggan och övade på att dyka, jag skulle nog kunna lära att dyka ganska snyggt om jag inte var så förbannat feg och rädd för vatten. Vi tjatade på att få glass i kiosken. Senare satt jag och Agnes i lekparken på stranden och pratade om känslor och skrattade åt interna skämt så att vi blev yra i huvudet och fick ont i magen. Det står kärleksförklaringar till snyggaste killen i vår gamla klass i omklädningsrummen.
Jag badar i en minimal Betty Boopbikini i brist på annat.
Höst höst höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar