lördag 21 juni 2008

Midsommardagen.

Kanske ligger min ljusrosa favoritBH på samma ställe som min förlorade bettskena. Mina tänder är nog redan lite skevare än de var för tre dagar sedan. Kanske ligger mina avgångsbetyg i en stuga på västkusten dit jag ska åka och jag har inte packat, inte städat och dammsugit ännu.

På mitt skrivbord ligger bland annat:
En mikrofon
En stor hårfjäder från Buttriks
Ett tomt cigarettpaket
Ett tomt tuggummipaket
Ett tomt lösögonfranspaket
Jane Eyre som jag har läst 100 sidor i.
Ett munspel.

Agnes säger att hon ibland börjar vissla i stället för att nynna när folk ser misstänksamma ut för det är mycket mera normalt att vissla offentligt än att nynna offentligt. Nu ser jag att det också ligger ett skellett av en druvklase halvt gömt under tangentbordet.

Jag har aldrig varit full på midsommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar