lördag 21 juni 2008

Att tänka efter..före

Jag imponeras av min egen plötsliga mognad. Jag fick lite mera lön än vad jag räknat med och plötsligt fann jag mig själv i färd med att beställa tågbiljetter till Josefins brors bröllop till Majas sommarfest samt en biljett hem till Stockholm på min egen födelsedag. Ytterligare gick jag till läkaren fick allergimediciner utskrivna passade på att köpa en gigantisk flaska hudkräm, en ny näspump och sen betalade jag min mobilräkning. Jag avstod från att rusa in i första bästa klädaffär och köpa en massa vackra klänningar och placerade förnuftigt de kvarblivna pengarna på ett separat bankkonto så att jag inte ska komma åt dem.
Nu sitter jag liksom förstummad och väntar på att någon okänd stark impuls ska ta min kropp i besittning och slösa bort alla mina pengar på något jag inte direkt har behov av med åtrår väldigt starkt. Hjärtat bultar men det händer absolut ingenting.

Det kanske är dags att investera i ett par fotriktiga skor från Ecco?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar