onsdag 14 januari 2009

O

Jag var nära att köpa en damtidning idag men så kom jag på att jag alltid blir så besviken på damtidningar. Det är så lite text så att man tänker att det ska vara många fina bilder. Det är mest massa små bilder på produkter med mycket utrymme emellan. Känns mer som reklam än något annat.
Då köpte jag i alla fall Situation Stockholm i stället. Jag har inte gjort det särskilt ofta, bara någon gång ibland när jag fått dåligt samvete. På något sätt har jag i alla fall lyckats missa vilken bra tidning det är. Fånigt att tro att man bara ska göra någon en tjänst när man faktiskt får väldigt bra valuta för pengarna.
Det jag slås av är hur som helst att drogmissbruk har en så himla konstig roll i vårt samhälle. Det är väldigt svårt att få socialbidrag, hjälp med bostad eller ens plats på natthärbärge när man är missbrukare. Om man har tur får man plats i ett behandlingsprogram. Men nåde den som återfaller. Det är som att missbrukare helt enkelt inte får existera.
Samtidigt som gamla missbrukare på gatan anses befinna sig på samhällets botten så är droger socialt accepterat bland många etablerade människor i Stockholms uteliv. Det är fortfarande glorifierat. Men bara så länge man är ung, hipp och står på listan eller?

Så lösningen lyder. Använd gärna droger. Hanka dig fram ett tag genom att vara en skön och spontan person som omgivningen gillar att ha och göra med. Men se till att begå självmord innan folk tröttnar på att ta hand om dig. För när du verkligen är fast och behöver hjälp sedan då finns det ingen där som tar emot.

Puss

2 kommentarer: