måndag 17 maj 2010

Lista på saker jag inte ska bli när jag är stor.

1. Jag ska inte bli en arbetsnarkoman. Jag ska hellre bli lite lat.

2. Jag ska inte bli en martyr och plötsligt inse att ingen i hela världen fattar vad jag VILL egentligen. Jag ska inte slamra i skåpluckor. Då ska jag hellre slänga innehållet i skåpen i väggen.

3. Jag ska inte bli hundägare innan jag blir pensionär.

4. Jag ska aldrig bli realist. (speciellt inte i politiska sammanhang).

5. Jag ska inte bli ägare till två bilar (och allt vad det innebär).

6. Jag ska inte bli en sådan som behandlar barn som barn, höll jag på att skriva. Men typ. Jag ska lyssna på barn i min omgivning, särskilt mina egna om jag får några. Jag ska inte säga att jag vet vad jag pratar om när jag inte vet det.

7. Jag ska inte klä mig efter min ålder. I alla fall inte som ett medvetet val.

8. Jag ska inte bli en sådan som måste städa och laga god mat innan jag släpper in mina vänner i mitt hem. Och gud förbjude sedan ursäkta sig ändå för att såsen är färdigköpt.

2 kommentarer: